Volgende

4 dingen die jij van het Fyre Festival kunt leren Boeken

The best party ever that never happened

Fyre Festival
Als je een gezonde Netflix verslaving hebt, of gewoon een actieve vriendengroep, dan heb je de naam Fyre Festival en Billy de afgelopen 2 weken niet kunnen missen. Het idee was geniaal. Met ingrediënten als de Bahama’s, vette artiesten en wereldberoemde modellen is het niet moeilijk iemand zijn aandacht te krijgen. Met de slogan “The party that never happened” schieten ze meteen met scherp. Want wat een aanfluiting was het. Beloftes, beloftes en nog eens beloftes. En uiteindelijk werkelijk geen enkele ervan nakomen. Geef jij binnenkort een feestje? Dan leggen we je uit wat jij van het Fyre Festival, Billy en Andy “blowjob” King kunt leren.

 

1. Begin op tijd

Als er iets is waar het mis ging bij het Fyre Festival, is het wel dat ze niet op tijd zijn begonnen. Ze dachten wel even een feestje te organiseren. En dat ze met een hype, ook net zo snel een podium op een onbewoond eiland konden te zetten. Om nog niet te praten over simpele benodigdheden als stroom, kluisjes, toiletten en natuurlijk fatsoenlijk onderdak. Als je het aan ons vraagt speelt Billy in de volgende Royal Club reclame de hoofdrol. We horen het hem al zeggen “Ah, doe maar een festivalletje”!
Fyre Festival Influencers

 

2. Influencers werken!

Maar het was niet alleen maar slecht nieuws. Wat Billy en zijn crew als geen ander begrepen, was dat je verhaal mensen moet bereiken. En hoe bereik je het beste mensen? Door andere interessante mensen in te zetten die jouw verhaal vertellen. Supermodellen en wereldberoemde artiesten om precies te zijn. Zo was Jarule een van de initiatiefnemers. Ook betaalden ze modellen als Bella Hadid en Kendall Jenner om in hun promotievideo te spelen (en niet geheel onverdienstelijk). Om dit vervolgens ook via hun social media te verspreiden. Je snapt dat ieder zichzelf respecterend en vermogend persoon bij het zien van deze video een FOMO 6.0 gevoel kreeg. En niet geheel onterecht! Het festival was dan ook in recordtijd uitverkocht. Helaas bleek de organisatie alles op marketing te hebben ingezet, en vergat dat het festival ook echt georganiseerd moest worden.

 

3. Zorg dat je je beloftes waar kunt maken

Belofte maakt schuld… en zo is het! Maar als je een promotievideo maakt met daarin de belofte dat je voor villa’s, een mega podium, super exclusief eten en private jets zorgt, dan is er nog serieus werk aan de winkel! Billy dacht dat hij er wel mee weg kon komen…Fyre Festival Promo

Ook beloofde hij mooie beachvilla’s. Wat in het echt kleine witte koepeltentjes met doorweekte matrassen bleken te zijn…

Of het meest exclusieve eten te beloven. Maar in werkelijkheid een schrale boterham met kaas bleek te zijn.

Fyre Festival eten

 

Tja… dat is vragen om problemen. Zeker wanneer mensen al duizenden dollars voor een ticket hebben betaald. En er pas op locatie achter komen dat ze voor de gek gehouden zijn!

 

4. Zeg geen stomme dingen voor de camera

En dan hebben we nog onze grote held: Andy King! Deze man was nog niet helemaal bekend met de risico’s die social media met zich meebrengen. En zo eerlijk als hij was vertelde hij het gehele verhaal. Tot in (iets teveel) detail. Zo vertelde hij dat hem gevraagd werd om er een “voor het team” te pakken. Wat kort door de bocht inhield dat hij een plaatstelijke ambtenaar oraal moest bevredigen. En hij ook echt van plan was dit te doen.

Zo ver kwam het uiteindelijk niet, maar hij ging met deze opmerking wel viral… en hoe!
Fyre Festival 2