Volgende

Events & Instagram Stories Boeken

4 manieren om je event te promoten met Instagram Stories

Instagram stories

Als je een feest geeft wil je ervoor zorgen dat jouw potentiële gasten er zin in hebben. Dat ze enthousiast zijn. En dit het liefst aan iedereen in hun omgeving vertellen! Dat is makkelijker gezegd dat gedaan. En ook voor ieder event compleet anders. Misschien kunnen we je een beetje helpen met een aantal mogelijkheden voor Instagram Stories.

 

Sharing = Caring!

Je kunt natuurlijk vanuit jouw eigen profiel alles delen. Logisch dat daar alleen maar positief en leuk nieuws vandaan komt. Maar het staat nog veel sterker wanneer andere mensen vertellen dat ze zin hebben in jouw event. Plaats bijvoorbeeld een poster van jouw event op je Instagram-tijdlijn. En geef aan dat je onder iedereen die het in zijn tijdlijn deelt + jouw organisatie & de feestlocatie tagt kans maakt op een leuke prijs. Of dat nu tickets, een VIP-treatment, meet & greet met hun favoriete artiest of iets anders is kun je zelf wel invullen. Zo krijg je heel snel veel bereik met een kleine investering.

 

Aftellen geblazen!

Soms moet je mensen even herinneren aan het feit dat er iets op de agenda staat. Of zelfs dat ze het als de wiedeweerga in hun agenda stiften! Met de “aftellen” functie heb je de mogelijkheid om mensen even wakker te schudden voor wat komen gaat. Denk aan de start van de ticketverkoop, de line-up of gewoon het event zelf. Door de aftelmodus kijken mensen automatisch even wat langer, en zijn ze dus met hun gedachten even bij jouw event.

 

Music is the answer!

Natuurlijk is een locatie belangrijk. En mooie aankleding. Maar uiteindelijk zijn er 2 ingrediënten die een feest echt maken of kraken: de muziek en het publiek. Zonder publiek heeft een event geen zin. En zonder muziek geen sfeer op je feest. Wat is er dan mooier dan jouw potentiele publiek vooraf al enthousiast te maken met muziek die gedraaid zal worden. In Instagram Stories kun je namelijk sinds kort ook muziek toevoegen aan een foto, video of gifje. Doe er je voordeel mee!

 

Niemand houdt van dubbel werk!

Ooit iemand naar je toegekomen die blij was dat hij 10 keer dezelfde vraag had mogen beantwoorden? Nee, bij mij ook niet! Zorg daarom dat je dit voor bent bij het organiseren van jouw event. Plan daarom een aantal momenten in waar je de meest gestelde vragen kunt beantwoorden. Plaats bijvoorbeeld een week voor de ticketverkoop start een “stel een vraag over de tickets” op je stories. Pak alle vragen samen en beantwoord de belangrijkste openlijk op je story tijdlijn. Sla deze vervolgens op bij je hoogtepunten: Q&A tickets. Zo voorkom je dubbele vragen. Doe dit ook met de locatie, routebeschijving, garderobe, etc. Bedank ons later maar ;-)