Volgende

Meer tickets verkopen voor je event? Boeken

5 stappen voor een succesvolle ticketverkoop!

Tickets verkopen 2

Zonder gasten geen feestje. En met bijna 1000 festivals in Nederland, dan tellen we hele kleine nog niet eens mee, kunnen we stellen dat er genoeg aanbod is. Je moet dus van goeden huize komen om een uitverkocht event te organiseren. Een goed plan om tickets te verkopen kan je hier goed bij helpen. Wij doken erin en geven je wat tips en goede partners!

Inhoud

–  Begin op tijd
–  Kies het juiste ticketing systeem
–  Maak een vliegende start
–  Fans creëren meer fans
–  Zorg dat de line-up klopt!

 

  1. Begin op tijd

Een goede voorbereiding is vaak het halve werk. Begin dus op tijd! Bepaal als eerste de datum waarop je event plaats gaat vinden. Bepaal je doelgroep, en daarop welke marketingkanalen je gaat gebruiken. Zo zijn Instagram en Facebook natuurlijk de uitgelezen kans. Maar ook email en andere onlinekanalen moet je niet vergeten.

Tickets verkopen 1

  1. Kies het juiste ticketing systeem

Het ticketing systeem is ontstaan voor de online verkoop van tickets. Maar een goed ticketing systeem biedt tegenwoordig veel meer voordelen dan alleen de ticketverkoop. Om te beginnen willen bezoekers snel en eenvoudig een ticket kopen voor het event, zonder poespas of veel invulvelden. Sterker nog, maar liefst 56 procent van de mensen haakt af bij het aankoopproces wanneer zij moeten inloggen of een account moeten aanmaken. Daarnaast biedt een goed ticketing systeem jou de juiste marketingtools en inzage van gegevens om de ticketsales echt te doen groeien. Zo kun je sneller en gerichter je tickets verkopen! Onze favoriet op dit gebied is Yourticketprovider. Een goed en overzichtelijk systeem, veel handige functies en ze denken graag met je mee!

 

  1. Maak een vliegende start!

Wat is nou beter dan je ticketsales online zetten en binnen een dag kunnen communiceren dat de eerste batch tickets uitverkocht zijn? Precies! Een vliegende start kan een enorme boost geven doordat jouw doelgroep het FOMO-gevoel krijgt. Maar hoe doe je dit? Heeft het event dat je organiseert bijvoorbeeld al vaker plaatsgevonden? Kijk dan welke bezoekers er de afgelopen edities één of meerdere keren bij zijn geweest. En stuur nog voordat de kaartverkoop begint een exclusief berichtje naar ze. Zet hierin dat je hun vorige bezoek waardeert en daarom een speciale kortingscode stuurt om ze als eerste de kans te geven tickets te kopen. Nog geen lijst met mailadressen van potentiele bezoekers?  Laat mensen zich op in het event social media inschrijven om als eerste tickets te kunnen bestellen. Of deel een link waarin een klein aantal tickets met korting te koop is en vraag of je vrienden het delen. Zo bereik je in een korte tijd (hopelijk) veel mensen.

 

  1. Fans creëren meer fans

Loop je alleen de straat op en ga je roepen dat je het vetste feest van Nederland gaat organiseren, kijkt niemand naar je om. Maar gaat er een groep de straat op, dan zullen mensen toch al snel luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Een ander voordeel van op tijd beginnen is dan ook het vroegtijdig maken van fans. Iemand met een ticket op zak heeft namelijk iets om naar uit te kijken. En als jij het verhaal goed verteld, zullen deze fans dat in hun omgeving doorvertellen. Zo krijg je vaak weer nieuwe fans. En met een beetje geluk creëer je een ware olievlek wanneer mensen het van meerdere vrienden of bekende horen. Ben dus zuinig op je fans, behandel ze goed en zorg vooral dat ze regelmatig als eerste op de hoogte zijn. Een 2-wekelijkse mailing, met bijvoorbeeld artiest aankondigingen of andere updates die nog niet op het wereldwijde web staan, net voor het weekend werkt hierin bijvoorbeeld erg goed. Zo hebben ze echt iets nieuws te vertellen aan hun vrienden en collega’s. Doe dit niet te vaak, maar vaak genoeg om die reminder te geven dat jouw evenement eraan komt.

 

  1. Zorg dat je line-up klopt!

De laatste tip is niet de meest onbelangrijke. Met je vrienden en bekende kun je een stuk komen. Maar wil je in één klap veel nieuwe mensen in een bepaalde doelgroep bereiken, dan is het boeken van de juiste artiest een must. Elke artiest heeft zijn eigen muziekstijl, en een daarbij behoren doelgroep. Door het bereik op social media kan de juiste artiest voor veel bereik zorgen. Maar ook het bereik van artiesten wisselt flink, en hebben niet allemaal de meest betrouwbare fanbase. We helpen je graag bij het selecteren van de juiste artiest(en). Want een echte ticketseller vinden is toch een vak apart…

 

Conclusie:

Het verkopen van tickets is het allerbelangrijkste onderdeel van jouw feest. Want zonder publiek, geen feest! Yourticketprovider is daarin een goede partner om je op weg te helpen. Stuur een mail naar bruce@yourticketprovider.nl, hij helpt je graag! Trek je fans voor om nog meer fans te creëren. En selecteer de juiste artiesten om de doelgroep nog een extra reden te geven een kaartje te kopen. Maar belangrijkste van allemaal is: Begin op tijd!