Als je een feest geeft wil je graag dat het een onuitwisbare indruk achterlaat op je gasten, zodat ze de volgende keer weer een kaartje kopen. Om in deze tijd op te vallen tussen het festival- en feestgeweld is nogal lastig. Zorg daarom dat je vooraf goed nadenkt met welke ingrediënten jij dit wil gaan doen. Lees hieronder enkele goede manieren om dit aan te pakken.
Om een onuitwisbare indruk achter te laten is beleving – in onze ogen – de beste optie. Hiervoor moet alles kloppen. En dat betekent niet dat je ff een bar, wat muziek en een leuke locatie moet regelen. Nee, dat betekent dat de kleding van de barmensen klopt met de stijl van de aankleding en dat ook de muziek hierop aangepast is. Zo krijgt de gast een totaalbeleving die al zijn zintuigen prikkelt. Het makkelijkste is om met een thema te werken. Kijk bijvoorbeeld naar de locatie, eventuele feestdagen en natuurlijk je eigen voorkeur bij het kiezen van een thema.
Je hebt het thema bepaald. Mooi, dan kunnen we met de aankleding verder! Een belangrijke keuze voor de aankleding is of het event vaker gaat plaatsvinden met hetzelfde thema. Met andere woorden: denk na over of je de aankleding gaat huren of kopen en door die laatste over meerdere edities terug gaat verdienen. Verder is het goed om je niet te ver in details te verliezen. Gasten komen om te feesten. Het is daarom goed om eerst de grotere elementen zoals de entree en het podium aan te kleden, en daarna te kijken welk budget je over hebt voor overige aankleding.
Goede en (brand)veilige aankleding slokt vaak een flink deel van je budget op. Geld dat je goed kunt gebruiken voor dingen als de programmering of special FX. Het kan bijvoorbeeld goed zijn om een samenwerking aan te gaan met een sponsor. Waar je een paar jaar geleden nog een logo op een poster verkocht, werkt dat tegenwoordig anders. Kijk vooral goed naar je doelgroep, en welke partijen hen graag wil bereiken. Past deze partij qua uitstraling bij jouw feest? Dan kun je ze benaderen voor een samenwerking. Een goede samenwerking kan jouw feest niet alleen financieel sterker maken, maar verhoogt ook de geloofwaardigheid.
Laten we er even van uitgaan dat de aankleding inmiddels geregeld is. Je een aantal geweldige bedrijven hebt gevonden die je als partner financieel en met middelen ondersteunen en je samen met de mannen van StudentEvent een dikke vette line-up hebt samengesteld. Dan heb je het aardig goed voor elkaar. Toch is er nog één ding dat je kunt doen om de puntjes op de i te zetten: special FX. Special FX is een verzamelwoord voor gekkigheid die gedurende je feest de show beter maken. Denk aan confetti, CO2 en vuurwerk. Met deze ingrediënten kun je de show van een artiest, dansoptreden of opening een extra boost geven!
Er zijn genoeg mogelijkheden om jouw feest naar een hoger niveau te tillen. Wekelijks zien wij veel leuke events, dus heb je input nodig, vraag gerust om ons advies. Vanuit StudentEvent helpen we je niet alleen graag om een ijzersterke line-up neer te zetten, we delen ook graag onze ervaring om van jouw event een knalfeest te maken!